Våffeldagen

2009-03-25 / 13:07:42

Har precis gottat i mig våfflor med grädde och nygjord hjortronsylt, smaskens!

Jag måste ju tala om att jag denhär veckan har börjat motionera i hopp om att gå ner mina sista envisa graviditetskilon. Planen är att promenera 1 timme per dag och minska ner på fika, godis, läsk och vitt bröd. MEN helt utan tvång, måsten och regler för det funkar inte på mig... vill jag inte promenera någon dag pga av väder eller annat så gör jag inte det helt enkelt.

Fredrik jobbade endast 1 dag(igår) denna vecka så nu är han ledig till på måndag, skönt! Så idag ska vi på möte på banken för vi ska eventuellt flytta alla våra miljoner till en och samma bank... tänkte också gå på Ohlssons tyger och se om dom har något fint tyg att sy gardiner till köket av. Svarta gardiner som vi har nu känns ju inte speciellt vårigt.

Ha en bra dag!

Kommentarer!
Postat av: Lotta & Joel

Åhh...vad gott det lät med våfflor...det ska bli våran middag det ;).

Kommenterat - 2009-03-25 / 13:18:47
Postat av: Katja och Lina

Vi har också ätit våfflor just :-) Mumsigt!

Kommenterat - 2009-03-25 / 13:51:37
Postat av: Wifie

Gott! Var på väg att köpa våffel-mix idag men kom ju på sedan att det vore bra mo man hade ett våffeljärn också! ;) Jag längtar tills jag kan börja träna och bli lite fit igen. Man känner sig ju som en bulldeg för tillfället (trots att jag gått ner allt utom 4 kg)!

Kommenterat - 2009-03-25 / 14:53:17  | URL - http://thewife.blogg.se/
Postat av: Beatrice

Jag promenerar en timme varje dag. Så härligt, speciellt nu när vårsolen kikar fram :).

Du får komma till porsön någon dag och promenera =)

Kommenterat - 2009-03-25 / 16:08:15  | URL - http://nilssonosback.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Vi åt också med hjortron! Smaskens!



Och vi tog oss inte hem efter att vi sågs, det blev matpaus och blöjbyte på stan :)

Kommenterat - 2009-03-26 / 08:43:52  | URL - http://ebbacecilia.blogg.se/
Postat av: Wifie

Jag ville ju komma men hade redan hunnit planera in annat med några vänner tyvärr. :( Hade varit perfekt egentligen för jag hade kunnat ha bilen och allt ju. Typiskt! :)

Kommenterat - 2009-03-26 / 16:41:27  | URL - http://thewife.blogg.se/
Postat av: Marie

Joj då! Jag har gjort en älgköttspasta åt Vincent, det är hans favoriträtt. Farligast är när John matar honom med den för då hamnar hälften i pappas mage. ;) Jag har det receptet någgerst bland de andra om du vill ha inspiration. :D

Kommenterat - 2009-03-26 / 17:30:07  | URL - http://rudies.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: