Dagar som gått och dagar som kommer

2009-09-21 / 11:28:26
Idag är inte en bra dag. Jag känner en gnagande oro och ångest i kroppen... jag kan inte sätta fingret på vad det är men att jag snart ska lämna detta underbara liv och börja jobba är en ovälkommen tanke som hälsar på dagligen.

Att börja jobba är väl inte så hemsk kan säkert en del tycka men för mig är det det. Jag avskyr verkligen mitt jobb som jag säkert har talat om 1000 gånger tidigare.

Söka nytt jobb känns i dagsläget inte aktuellt då jag med största sannolikhet ska bli gravid snart igen... men inte riktigt än.

Jag hatar att TVINGAS göra sånt jag inte vill!!! HATAR HATAR HATAR!

Men samtidigt, vem är jag att tala om vad framtiden har att bjuda på? Det vet ingen och det enda som existerar är här och nu! Och det väcker en spira hopp inom mig.

Tack för att ni tagit er lite tid att läsa, det hjälper (känner jag) på en gång att få skriva av sig lite.


Nu ska jag ta mitt barn under armen och fly från all ångest för en stund och umgås med Josse och Patte.

Hej!





Kommentarer!
Postat av: Marie

Härligt smeknamn- Patte. Det gjorde min dag det, tänk att det kan krävas så lite. ;)

Kommenterat - 2009-09-21 / 11:50:52  | URL - http://rudies.blogg.se/
Postat av: Lotta & Joel

Hoppas du hittar det du vill arbeta med och att oron i kroppen lägger sig!! Kram

Kommenterat - 2009-09-21 / 14:47:33  | URL - http://bergstedts.blogg.se/
Postat av: Ann-helen

Hejsan Ingela.Jobbet är inte alltid så enkelt och roligt.Om man inte trivs med det man håller på med.

Fråga mej.Det kan vara ett riktigt helvete om man inte trivs.Därför hoppade jag av "köksslavandet".och är GLAD över det.

Men som vi sa en gång "Det är bara le och vinka".

Var inte orolig snart kommer du nog på vad du vill bli när du blir stor .Hälsningar "städtanten"

Kommenterat - 2009-09-21 / 18:53:36
Postat av: Emma Aludden

Jag höll på att få hjärtattack när jag läste dina första rader i inlägget: "att jag snart ska lämna detta underbara liv..." Jag hann ju tänka att du hade en dödlig sjukdom eller planerade självmord innan jag förstod att det var livet som föräldraledig du skulle lämna snart. Herregud så du skräms! Fy på dig!



Jag har ju just hittat till din blogg så jag har inte riktigt koll - vad jobbar du med? Vad skulle du vilja göra?

Kommenterat - 2009-09-21 / 20:21:52  | URL - http://blogg.aludden.com
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: