Recept på pizzasallad

2009-09-27 / 09:22:49
Tänkte dela med mig av receptet på pizzasalladen då jag själv tycker att den blev väldigt god, NÄSTAN som Waldorfs. ;)

Jag är inte den som går efter något recept då jag lagar mat, jag kör mest på känn. Så måtten är UNGEFÄRLIGA, ni får smaka er fram!

1/4 vitkålshuvud
4 msk matolja
1 msk ättika
1 msk vitvinsvinäger
1/2 tsk salt
1/2 tsk svartpeppar
1/2 dl socker(MINST!)
2-3msk inlagd paprika(tror det heter paprikasallad till och med)
ev en skvätt vatten om kålen är torr(typ vinterkål)

Blanda ihop alla ingredienser utom vitkålen och paprikan i en stor skål. Blanda tills sockret löst upp sig.
Strimla kålen i en matberedare eller med en osthyvel.
Häll över kålen och paprikan i "vinägretten" och rör om ordentligt. Smaka av.
Är salladen för sur så tillsätt mer socker, och är salladen för söt så tillsätt en skvätt vinäger.
Låt stå i kylskåp minst ett par timmar innan servering. Gärna 1 dygn.

Hemligheten till en GOD pizzasallad är socker... jag lovar.
Kommentarer!
Postat av: Marie

Å socker! Det visste jag inte, det ska jag lätt prova nästa gång. :)

Kommenterat - 2009-09-27 / 09:49:52  | URL - http://rudies.blogg.se/
Postat av: Jonna

åh ska genast prova :)

Kommenterat - 2009-09-28 / 13:45:42  | URL - http://jjonnaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

åh ska genast prova :)

Kommenterat - 2009-09-28 / 14:41:50
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: