Nattuggla?

2010-12-18 / 22:11:29
Jag misstänker att jag har en liten nattuggla i magen. :S

Det sägs att bebisar har samma sömn/vaken-mönster i magen som när dom kommer ut. Och om så är fallet så sätter den igång 22:00-23:00 på kvällen.

Bebisen håller mig inte vaken på nätterna på något sätt... så jag sover gott vidare fast den är vaken. Det blir ju inga hårda sparkar nu när det är så trångt i magen.
Inatt vaknade jag till någon gång då och då(bland annat för 2 toalettbesök) och tror ni inte att bebisen också varit vaken då!? Varje gång!

Jag sover ju fortfarande oförskämt gott om nätterna så detta är ingenting jag har upptäckt tidigare. Men nu när jag tänker efter så sover den mycket om dagarna och varje kväll då jag lägger mig DÅ brukar den sätta igång. Det förklarar väl ett och annat.

Det gör mig inte så mycket om jag måste vrida på dygnet en aning men jag har ju ett barn till (som tack och lov ändå sover till 8) att ta hand om.
Men det blir lite knepigt kan jag tänka de dagar då Fredrik jobbar och jag måste stiga upp med Texas. Men det är ju oftast bara 2 dagar i veckan det handlar om... så det kommer att lösa sig, det vet jag. Jag känner mig förberedd.

Jag är också inställd på att bebis kommer vara som Texas var. Äta länge och ofta + vara vaken på natten. Sen behöver det ju absolut inte vara så men det är det min hjärna har ställt in sig på.    
Kommentarer!
Postat av: Marie

Vilken lyx att inte behöva gå upp varje dag med Texas när du har fått bebisen, det är få förunnat. :D

Kommenterat - 2010-12-19 / 06:42:51  | URL - http://rudies.blogg.se/
Postat av: Emmy - Mamma till Jack o gravid med nr2



Jag har också ställt in mig på att nästa kommer vara som Jack dvs inte sova ett skit om nätterna :)

Kommenterat - 2010-12-19 / 11:25:06  | URL - http://artanimagen.blogg.se/
Postat av: Marie B

Nova håller då samma rytm som imagen, klarvaken och hungrig från 22 somnar sen vid tolv, vaken från 02-05 ungefär och kan då somna om en stund på fm =)

Kommenterat - 2010-12-19 / 15:39:58
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: