Helg

2010-11-27 / 11:43:36
Vilken härlig fredag vi hade. På förmiddagen städade vi litegranna och tog det lugnt.
Vi stoppade alla Texas tuttar i en påse och frågade honom om vi skulle slänga dom nu när han är så duktig och har slutat med tutte. Ja, det ville han och tog påsen och gick och la dom i sop-påsen. Han fick en skumtomte av mamma att mumsa på och en 5-krona av pappa att sätta i spargrisen som belöning. :) Aldrig hade jag trott att det skulle gå SÅ LÄTT att sluta med tutte...

Efter lunch packade vi badkläder och åkte till Öjebyn och badade i varmvattenbassäng. Mmmm så härligt det är! Öjebyns badhus är jättefint och bra på alla sätt, åk dit någon gång om ni inte har varit där förut. Kan ju vara en kul familjeutflykt, först bad och sen kanske lunch eller middag i Piteå + lite shopping? :)
Dom har en jättefin liten småbarnspool också där småbarnen kan gå omkring själv i vattnet och leka och åka små vattenruschkanor, och i den poolen var det också varmt vatten(vet inte om dom alltid har det men det går ju att ta reda på). Tider på när det är barnbad(0-6år) i varma bassängen kan ni kolla på Piteå kommuns hemsida. :)

När vi kom hem så la sig jag och Texas och kollade på tv tills pappa ropade att maten var klar, det är LYX! Jag föredrar ju att laga mat men igår hade jag så himla ont i ryggen just då.
Han lagade jättegod mat! Fläskfile, ugnsstekt potatis, morot och paprika samt en god kall sås. Mums! :)

Sen var det tv-tittande på kvällen och vi mumsade chokladpraliner och det fick också Texas som var PIGG igårkväll och inte gick och la sig förrän 21:20. Klart att han också ska ha lite fredagsmys.

Idag är det lördag och Fredrik jobbar hela helgen.
Jag och Texas har roat oss med att baka pepparkakor nu på förmiddagen.





Han pillade på och hade roligt men det blev ju kanske inget att lägga på plåten men det var ju inte huvudsaken heller... han smakade lite på degen 2 gånger och sa mmm gott! men åt sen inget mer?! Jag hade räknat med att han inte skulle göra annat än att smaska deg men nog var det jag som smaskade mest deg haha! ;D

Jag bakade inte så mycket just då utan tar det eventuellt ikväll när han gått och lagt sig, det går nog betydligt lättare om jag får göra själv. Det finns MYCKET deg kvar så det blir nog att baka i 2 omgångar.

Efter lunch ska vi åka till Storheden och köpa lite grejer... jag hade behövt ett bakbord och Texas behöver en till mössa. Sen tänkte jag se om vi hittar något fint att sätta på honom på julafton. :)

Dags att stoppa i motorvärmaren! Det är kallt och blåsigt(usch varför måste det blåsa!?) även idag.



Kommentarer!
Postat av: Marie

Usch för att åka till storheden en lördag, folk där är ju galna. ;)



Jag är också helt förvånad över hur lätt det var att sluta med tutten (trots att han slog sig och började blöda just innan läggdags och att han vaknade tre gånger på natten av att han spydde i sömnen har han inte ens frågat efter tutten), det är ju nästan löjligt hur enkelt det var. :)

Kommenterat - 2010-11-27 / 16:10:41  | URL - http://rudies.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: