25:e

2011-01-25 / 19:38:40
Äntligen lite klirr i kassan efter ett FATTIGT januari!

Vi har gått på stan idag... fyndat en del, strosat och sen blev det middag på Max.

Åhlens hade halva reapriset och vi hittade lite till barnen:

Klänning + strumpbyxa till Tilde.
Piratkläder, tröja och 2 par strumpor till Texas.
BILLIGT var det! :)

Det är alltid kul att köpa kläder till barnen, men det känns lite extra speciellt att få köpa tjejkläder nu också. Hade jag haft råd hade jag köpt hur mycket som helst!

Sen blev det en sväng till barnens hus också och köpa hem en Dr Browns nappflaska(flaska med ventil som gör att barnet får i sig minimalt med luft), alltid bra att ha i beredskap om jag blir sjuk, ska iväg, är aptrött eller av annan anledning inte kan amma. 2 tetror med ersättning har jag köpt redan innan hon föddes. Nu ska jag bara koka flaskan så den är färdig för användning så det går fort att göra iordning ersättningen om det skulle krisa.

Än så länge har ju amningen fungerat riktigt bra och jag hoppas verkligen att det ska fortsätta så!
Det är stor skillnad på Texas och Tilde... Texas ammade ju ALLTID i 30-40 minuter medans Tilde brukar vara nöjd efter 10 minuter.
Med Texas satt jag i princip non-stop och ammade från kl 20-01 på kvällen under en period och det var ju rätt så påfrestande... hade Tilde varit sån hade hon fått hjälp av flaskan för länge sedan. Jag ser ersättningen som en räddare i nöden och som en befrielse, men jag vill ändå försöka att amma så länge det går bra.

Inatt somnade Tilde vid 2 och sov sen ända till 6! 4 timmars sammanhängande sömn var som en dröm. :) Men jag önskar att damen ville gå till sängs liiite tidigare... men det går nog till sig om ett par veckor. Hoppas hoppas!



Kommentarer!
Postat av: Marie

Alla pratar om "ett fattigt januari" man efter att ha fått 19.000 i räkningar i januari och en vecka mindre lön för John pga föräldraledighet och ytterligare tre sjukdagar på det så känns februari allt bra mycket fattigare. ;P

Kommenterat - 2011-01-26 / 06:44:41  | URL - http://rudies.blogg.se/
Postat av: Sofia

Rea är kul (även om jag brukar vara sämst på att reashoppa), rea på rean är ännu roligare och Maxmiddag är jättekul!:)

Kommenterat - 2011-01-26 / 10:27:15  | URL - http://thedream.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: