Barn

2011-01-20 / 10:34:39

Tur att vi har världens finaste, bästaste 2-åring! Livet som 2-barnsförälder blir ju såå mycket lättare då.



Igår vågade jag mig iväg själv med båda barnen. Efter att alla tagit sovmorgon till närmare 9 så lyckades vi ändå vara färdiga och i bilen kl 9:45(med en massa hjälp av pappa såklart).
Jag sminkad, borstade tänder, äten, hårkammad och i rena kläder.
Tilde äten och blöjbytt.
Texas äten, blöjbytt, kammad, borstade tänder och rena kläder.

Det gjorde vi bra. ;)

Vi åkte till Ida och fikade gofika med mina kära mammor och huset fullt med barn. <3 Och nemas problemas, det gick jättebra att ha hand om båda barnen utan pappa. Jag känner mig så lugn, trygg och harmonisk.

Men när vi åkte hemåt så fick Tilde magknip och började skrika precis före Antnäs och DÅ var jag inte lugn längre... det gör så ont i mig när hon har ont. :(

När vi kom hem så åkte pappa iväg och köpte minifom så nu har vi gett henne det sen igår vid 15-tiden och hon har inte haft knip i magen en enda gång efter det, såå skönt att det funkar!

Idag har vi blankt på schemat och det är kallt ute så då passar det bra med lite bakning. Vaniljkrämbullar ska jag göra. :)

Trevlig torsdag!  

Kommentarer!
Postat av: Marie

Du kändes verkligen lugn och harmonisk hos Ida, en helt annan människa än när Texas var liten (om jag kommer ihåg rätt). Gud vad man växer som människa när man får barn. :D

Kommenterat - 2011-01-20 / 11:44:06  | URL - http://rudies.blogg.se/
Postat av: Ida

Det känns ändå rätt ok, jag vet ju vad jag inte ska göra för att undvika att det gör ont. Det är inte för än jag blir tung som det blir jobbigt och då är det ju nästan över :)

Jag är rätt kaxig nu, men fråga igen på en månad ;)



Och du klarade två-barns-mamma-rollen ypperligt!

Kommenterat - 2011-01-20 / 17:40:56  | URL - http://idassida.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: