Tankar kring förlossningen och tiden på BB

2011-01-09 / 12:18:24
Jag känner mig lugn inför förlossning och inte det minsta orolig. Visst har jag funderat på smärtan men den kommer jag att hantera bra, precis som förra gången, vill jag tro. Det sitter ju mycket i psyket... och jag känner mig stark och förberedd.

Jag förväntar mig att det kommer ta lika lång tid som med Texas, ca 15 timmar tog det från det att dom ooonda värkarna började komma. Och går det snabbare så ser jag det som en bonus.

Jag kommer med största säkerhet greppa ett hårt tag om lustgasen och det vore konstigt om jag INTE vill ha EDA också. EDA var ju rena himmelriket för mig!

...

Tiden på BB har jag också funderat lite på. Jag hoppas att jag inte behöver vara där länge men en natt vill jag stanna iallafall.

När Texas kom till världen så fick han problem att andas ett par timmar efter att han föddes. Han lät knappt nå men han låg och vred på sig och blev alldeles röd. Vi gick omedelbart med honom till en BM och hon försökte luta honom framåt osv för att få honom att andas bra igen... men det gick inte så med raska steg gick hon och vi över till 56:an(barnintensiven) och en läkare tillkallades omedelbart.

Jag blev så fruktansvärt rädd när jag såg mitt barn kämpa för att få luft och all personal såg lite skrämda ut också... det var ingen som sa att det inte var någon fara och att det är sånt som händer. Jag hann tänka tusen saker under loppet av några sekunder.

Dom stack ner en slang i halsen på honom och lyckades få upp vad dom trodde var svalt fostervatten som satt sig som ett tjockt slem i halsen. Texas började andas normalt och blev inskriven på 56:an över natten.

081008 var den bästa och den värsta dagen i hela mitt liv.

Det jag vill berätta med dethär är att jag redan nu bestämt mig för att vara vaken hela första natten på BB. Tänk skulle samma sak hända igen och jag inte märker det för att jag sover? Troligtvis inte men det sitter ju kvar sen förra gången...

Hur som helst... nu längtar jag efter smärta! Give me! ;D
Kommentarer!
Postat av: Marie

Och jag som aldrig fått sova innan mina förlossningar, jag har alltid somnat som en jävla stock så fort ungen varit ute. Inget i världen hade kunnat hålla mig vaken efter värknätter och sedan förlossning. Med Ellie somnade jag innan jag ens fått kliva ur förlossningssängen och gå i duschen. Jag var helt död.



Och jag tror nog du kommer få en betydligt snabbare förlossning den här gången, men det är bättre att förvänta sig en lång en och sedan bli positivt överraskad, det gjorde jag med.



Jag är sååååå nyfiken på bebisen, hur jävla nyfiken ska inte du vara då? :)

Kommenterat - 2011-01-10 / 07:33:39  | URL - http://rudies.blogg.se/
Postat av: Lotta & Joel

Nu är vi nyfikna Ingela - vem som bor i din mage ;)...

Jamen visst är det skönt att få sova iallafall en natt - uti fall att - hade fått åka hem 23:e på kvällen men valde också att sova en natt - inte för att jag har sån erfarenhet som du fick med Texas... men det känns bättre!

Kommenterat - 2011-01-10 / 09:19:23  | URL - http://bergstedts.blogg.se/
Postat av: Nettan

Lycka till när det är dax! Spännande vad det är för liten krabat som bor i din mage :)

Kommenterat - 2011-01-10 / 10:10:12  | URL - http://busbrud.blogg.se/
Postat av: Sofia

Meeen, nu när jag ser Texas födelsedatum så bara måste ju nr 2 komma 11-01-11, allltså imorgon:)

Kommenterat - 2011-01-10 / 12:10:23  | URL - http://thedream.blogg.se/
Postat av: Hanna

Lycka till nu Ingela! Är sååå nyfiken på vem som bor i din mage... Jag har bara halvslumrat på bb, aldrig sovit ordentligt... Hur trött man än är så känner man sig minsta lite orolig så går det ju bara inte att sova. Jag har inte alls haft nån anledning att vara orolig men ändå har jag bara legat och studerat underverken...:-) kram på dig!!! Hoppas på att få se en bild här innan vi åker iväg på fredag!! :-)

Kommenterat - 2011-01-10 / 15:55:16  | URL - http://husdrommen.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: