Blött väder

2007-12-03 / 11:05:18
Vilket trist och grått väder idag... all fina snö som kommit förvandlas till slaskig sörja. =(

Jag var hos syon idag. Han kom inte direkt med några glädjebesked. Snarare tvärtom. Jag har en massa poäng jag måste läsa för att få ett fullständigt betyg. Och jag hade kunnat glida in på en räkmacka nästa år och få betyg enligt 25:4regeln men den slutar gälla innan jag fyller 25. Hade jag fått gå efter 25:4regeln hade jag inte behövt läsa en enda kurs till.
Men det är bara inse att det här kanske inte är min rätta väg att gå... jag har aldrig varit bra eller ens intresserad av att plugga. Det har bara kännts som ett måste. Och jag tycker inte om måsten. Ordet MÅSTE och dess innebörd borde utrotas!

Jag och syon kom fram till att jag skulle gå en restaurangutbildning på Lernia till våren. Den är på 750p. På så sätt så får jag ihop poäng på mycket kortare tid eftersom jag bara hade fått ihop 400p på en termin om jag skulle läsa kurser på komvux. Det lät ju bra eftersom jag tycker att det är jättekul att laga mat... Fast då sa syon att det är typ som storkök... och halva utbildningen är typ praktik. Så det blir väl att jag står och slafsar upp mat på någon skola eller något sånt.

Jag försöker verkligen "byta ut" mina negativa tankar mot positiva tankar, men just nu är det väldigt svårt.
Jag kommer behöva ägna mycket tid idag åt att visualisera och skapa en positiv energi. Jag måste få tillbaka min underbart härliga positiva energi! Dags att kämpa vidare.
Kommentarer!
Postat av: Karro

Hmm... tråkigt :( Men, måste se det positiva, och det positiva är ju att du slipper sega på komvux och får läsa den där restaurangutbildningen och få ihop poängen på kortare tid! :)
Allt kommer ordna sig!

Prov imorgon, sista slutspurten i pluggandet nu då.....

Kommenterat - 2007-12-03 / 11:09:16  | URL - http://nollkollision.blogg.se
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: