Det händer så mycket nu...

2008-03-14 / 21:45:52
...jag hänger inte riktigt med!

Huset är nu med 100% säkerhet vårt, och det känns alldeles fantastiskt! Och overkligt.

Vi var in till mäklaren under dagen och skrev på några papper, ja kontrakt var det väl kanske? Haha! Och det var snabba puckar vill jag lova. Jag var inne i stan och skulle åka med en buss vidare till Emma då Fredrik ringde... han sa att vi skulle in till mäklaren och att det var lite bråttom. Men grejen var ju den att jag såg ut som en LUFFARE! Mjukisbyxor, flottigt hår, osminkad och allmänt ful och risig. Så det var bara att fort som attans sätta sig på en buss hem igen och paniksnabbt byta kläder, sätta upp håret och turbosminka mig. Jag hade väl sisådär 4 minuter på mig att omvandla mig från luffare till normal människa innan han kom och hämtade upp mig. Fredrik tyckte jag var löjlig som behövde åka hem och fixa till mig, men allvarligt talat så vet jag inte om mäklaren hade sålt något hus till mig så som jag såg ut! Jag skojar inte...

Inflytt senast 30/6, och det passar oss perfekt eftersom vi har 3 månaders uppsägning på lägenheten. Besiktning av huset på måndag och möte med en potentiell bank att låna pengar ifrån senare under måndagen. Handpenningen betald på skärtorsdag, det är snabba puckar dethär med bostadsaffär!

Efter mötet med mäklaren åkte jag då till Emma och har varit där till nu. Vi mumsade marängsviss och spelade GH. Så jag kom hem för bara en stund sedan. Fredrik jobbar till imorgon på morgonen.

Jag missade Så ska det låta med Robert Gustavsson så det måste jag kolla repris i helgen.

Nä, kanske dags för sängen och få varva ner från all "dramatik" som pågår i mitt liv just nu.

Sweet dreams!
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: