Håll i er!

2008-03-14 / 12:29:23
Jag har väldigt goda nyheter! Vi fick med 99% säkerhet huset idag!!! WEEEEEEEE!!! Det känns lite overkligt... jag har ju inte ens smält att vi är med barn ännu. Och nu är vi med både hus och barn! Allt det jag gått och längtat efter i ett par års tid kommer på en gång! Och jag är såå lycklig!

Vi fick huset till ett bra pris, vi tycker att vi har gjort en bra affär. 1 070 000kr landade prissumman på. Och våran maxgräns på 1 100 000kr blev inte ens uppnådd.

Mäklaren skulle bara ringa till säljarna och fråga om dom accepterar priset osv. Och det borde dom ju göra med tanke på att utgångspriset låg på 945 000kr. Sen hade han 2 spekulanter kvar på listan som han inte fått tag i under veckan... men har dom inte hört av sig under hela veckan som varit så kan dom ju inte vara speciellt intresserade. Så det är nog inga problem med det.

Det som hände tidigare på morgonen var att dom andra som var med i budgivningen la ett bud på 1 050 000kr över vårt bud på 1 010 000kr. Så då kändes det som att det var deras sista bud(eftersom dom höjde med 40 lök)... så då skulle vi först bara höja med 10 000, men Fredrik ångra sig efter han pratat med sina jobbarkompisar och sa att vi skulle höja med 20. Så då gjorde vi det och då la dom sig! Halleluja!

Kika på vårat nya hus:
http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/121886
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: