Hemma!

2008-10-12 / 12:20:31
Igår eftermiddag fick vi äntligen komma hem från BB. Vi var tvugna att stanna där i 72 timmar eftersom Texas under onsdagkvällen fick problem att andas(gurglade upp tjockt slem) pga att han hade svalt fostervatten. Jag ska berätta mer om det i ett senare inlägg. Allting är iallafall jättebra nu, Texas mår som en prins.  =)

Dom senaste dagarna har varit väldigt omtumlande men underbara, vi är så otroligt lyckliga över våran lilla skatt! Han är det finaste som finns!
Men efter att inte ha sovit speciellt många timmar sen man vaknade på måndagmorgon har tagit ut sin rätt... hjärnan hänger inte alltid med har jag märkt, men inatt har jag fått sova en del iallafall. Såå skönt att få sova hemma! Sängarna på BB är inte dom skönaste tyvärr.

Just nu så gör det VÄLDIGT ONT att amma, det sägs att det gör det första veckan. Jag skulle nog hellre gå igenom förlossning en gång till än att ha ont när man ammar, helt seriöst alltså! Men jag tänker att för varje gång jag ammar så kommer jag ett steg närmare den gången det inte gör så ont längre.

Texas är iallafall jätteduktig på att äta, sova och bajsa.  =)
Det kan ta en stund innan han tar tag i bröstet och börjar suga men det blir bättre och bättre. 

Det känns som att allting kretsar kring amning nu denhär första tiden, men så är det nog för alla.




Oj vilka stora byxor dom har satt på mig!  ;) 
Kommentarer!
Postat av: Hanna

Gud va söt han är!!!!



Kommer ihåg det där med amningen...det gjorde så j*a ont...å snart är det dax igen. men det är som du säger, man får tänka på att man bara kommer närmare slutet på det onda.... Sen känns det ju inte alls så! Hoppas han är snäll för övrigt så du får vila lite oxå. Det brukar vara välbehövligt!

Ha det bra!

//Hanna

Kommenterat - 2008-10-12 / 12:46:26  | URL - http://husdrommen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Gud vilken sötnos! Hoppas det snart blir bättre med brösten, det gör det säkert! :)



kram

Kommenterat - 2008-10-12 / 13:48:08  | URL - http://varforstabebis.blogg.se/
Postat av: Marie

Det blir bättre med amningen. Mitt ena bröst har redan läkt ihop helt och hållet och det andra är på god väg. Ha förtröstan, det är supermysigt att amma när det inte gör ont längre. :)



Vad söt han är i sina stora brallor. :D

Kommenterat - 2008-10-12 / 15:22:51  | URL - http://rudies.blogg.se/
Postat av: Lisa

tack för dom lugnande orden då ska jag köra på epiduralen som jag hade tänkt från första början :D Jag håller på att längra ihjäl mej vill bara ha ut min bebis nu, och man blev ju inte mindre sugen nu när man ser hur fantastiskt söt Texas är !

Kommenterat - 2008-10-12 / 17:55:16  | URL - http://karolinalisanilsson.blogg.se/
Postat av: Jenny

kikade in här, gud va fint namn, Texas=) åh grattis!

Kommenterat - 2008-10-12 / 20:47:09  | URL - http://fibbz.blogg.se/
Postat av: Nathalie

:-)

Det går undan, tro mig! haha.

Ammar ena bröstet och pumpar andra, än så länge, får se hur länge man orkar hålla på, på så vis. Tar så mkt tid av dagarna, samt att jag har en hel del ont. Inte det roligaste!



Nåh, hur mår ni o pojken? :)

Kommenterat - 2008-10-12 / 23:09:06  | URL - http://varforstabebis.blogg.se/
Postat av: Marie

Det gjorde skitont i drygt en vecka. Då kunde han vara helt blodig om munnen när han ammat klart ibland. Stackarn. Men jag sover utan BH och först kunde jag ju inte ens ha täcket över brösten för att det gjorde så ont, så de har fått luftas ordentligt. Första dagarna hade jag även bröstvårteluftare och körde med en bröstvårtekräm på mig när jag bara gick hemma själv. Det hjälpte nog också rätt mycket. Sen äter han bara från ena bröstet åt gången, vilket gör att brösten alltid får vila 6 timmar mellan amingarna (han är sjukt regelbunden). Jag har också varit noga med att han suger rätt så läktiden ska gå fortare. Så jag tror jag haft det rätt lätt jämfört med hur det kan vara. Nu är ju det ena bröstet helt läkt, men det andra får man bita ihop lite när han ammar från, men mest när han tar tag. Sen går det som över.



Hur är han då, lille Texas? Är han en gosig pojke? :)

Kommenterat - 2008-10-13 / 08:59:38  | URL - http://rudies.blogg.se/
Postat av: Catti från FL

Vad fin han är!

Kommenterat - 2008-10-13 / 09:30:07
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: