Jag överlevde

2009-12-14 / 19:04:50
Första dagen på jobbet gick över förväntan! Jag hade föreställt mig pest och pina... och tårar så fort jag skulle komma innanför dörren hemma. Men icket! Det gick bara bra och var inte allt för jobbigt. Att jobba känns mycket lättare nu sen jag blev mamma och jag kan inte riktigt förklara varför. Jag ÄLSKAR ju att vara hemmafru men att jobba är betydligt "lättare". Fast jag ska inte säga allt för mycket för jag har bara överlevt 1 dag än så länge. Och självklart om jag kunde välja så skulle jag välja att vara hemmafru ALLTID men i dagsläget är det ingen bra ide... jag vill ju inte vara en urfattig hemmafru, det är inte min vision.

För en stund sedan kokade jag knäck, det hör julen till. Och igår var jag VÄLDIGT effektiv och tillagade älgstek med tillbehör, bakade 3 formbröd(franska med fullkorn och linfrön), kokade julskinka och gjorde chokladbräck med krossade polkagrisar.

Ikväll är det sista aerobicsen för detta år och självklart måste jag masa dit mig! Annika kunde inte komma för Fredrik jobbar men jag hoppas att Lotta eller Katja dyker upp. =)

Dags att packa träningsväskan.

Hejs svejs
Kommentarer!
Postat av: Pia - MejasMamma

Härligt att det gick så bra att jobba! När ner till 75% så det känns skönt. Och nej, inga barn än. Emma menade bara att jag koimmer vara hemma med Meja i sommar igen!:)

Kommenterat - 2009-12-14 / 20:01:35  | URL - http://piasandberg.blogg.se/
Postat av: Lotta & Joel

Åhh..hade sååå gärna velat komma men en dum förkylning satte stopp för avslutningen... tar nya tag för nästa termin!! Härligt att det gick bra att jobba - man växer otroligt och mognar som människa när man blir mamma...

Kommenterat - 2009-12-14 / 20:39:59
Postat av: yasmine modell och blivande mamma

allt bra ikväll? kram

Kommenterat - 2009-12-14 / 21:03:36  | URL - http://yasminegill.blogg.se/
Postat av: Ka

fin blogg :)

Kommenterat - 2009-12-14 / 21:26:44  | URL - http://priiinah.blogg.se/
Postat av: Elin

Vad skönt att det gick bra på jobbet, men jag håller med! Hemmafru med hyffsat betalt, vore perfekt! :) Sörbyarnas egen Anna Anka ;)

Kommenterat - 2009-12-15 / 11:54:57  | URL - http://norenare.blogg.se/
Postat av: mia

Har julens bästa tävling

Lottar ut en helt ny Sony Ericsson Satio

Postat av: Hanna

Härligt att det gick över förväntan! Jag har börjat få råångest för att återgå till jobbet.... Det har ändå kännts rätt ok tidigare men nu när det närmar sig så känns det tungt.. Nåja, vi får väl sikta på att vara hemma tillsammans nästa vinter & sommar när vi är grannar???!! ;-)

Kommenterat - 2009-12-16 / 12:08:49  | URL - http://husdrommen.blogg.se/
Postat av: Svägerskan Elin

Skönt å höra att jobbdebuten gick bättre än förväntat :-)

Kan det kanske vara så att man är så trygg i sin nya livsroll som mamma och blir så mentalt feelgood pimpad, att man lixom skiter i att bry sig om vad andra tycker om ens jobb eller andra livsval? En tanke som dykt upp hos mig iaf ibland. Behöver ju inte vara att bli mamma som gör det utan kan vara andra saker oxå.

Ska iväg å hämta vilding nr1 från dagmamman nu, håll tummen att nr2 sover ett tag så jag hinner rå om Willekillen lite.

Vi ses framöver, kram!

Kommenterat - 2009-12-16 / 13:36:20
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: