Alla stjärtars dag!

2009-02-14 / 18:40:13
Min lilla gosse har varit på så bra humör idag! Och det gör mig så lycklig så ni anar inte! Efter 4 väldigt påfrestande veckor med en ledsen och missnöjd bebis så hoppas jag av hela mitt hjärta att det är påväg att vända nu, att klängperioden(som kan vara mellan 1-6 veckor) äntligen är över. Hoppas hoppas hoppas! Inte minst för hans skull.
För det är ju så att jag och Texas lever i symbios med varandra... är han ledsen så blir jag ledsen och är han glad så blir jag glad.

Förresten... jag kanske inte har nämnt att Texas har blivit väldigt fin i huden nu, han är fortfarande torr men har inga utslag och är inte rödflammig. Vi fick en tid till Sunderbyn jättefort också, redan på tisdag ska vi få åka dit.
Och sedan jag började med mjölk igen så har det då inte hänt någonting alls, han har ju bara blivit bättre. Så mjölkallergi är det då inte alls.

En annan sak som jag inte heller har nämnt är ju att Texas somnar helt själv på kvällen(och oftast på dagen också för den delen om man är hemma iallafall). Bara lägga i sängen, ge tutten och snuttefilt och gå därifrån. Så sjukt duktig!  =D

Och hur gick natten då?
Jo, när han vaknade första gången så ammade jag honom sedan gick jag på soffan. Andra gången han vaknade så gav Fredrik ersättning. Tredje och fjärde gången han vaknade ammade jag honom. Han fick ersättning innan han gick och sova för natten också men inte sov han nå längre för det, så jag vet inte vad vi ska göra för att han ska sova längre/bättre? Jag har slut på ess i rockärmen... 
Kommentarer!
Postat av: Cecilia

Så skönt å höra att du ser förbättringar i gossens hud, och skönt att det inte är mjölken. Hoppas Sunderbyn kan tala om för er vad det är som gör att han fått utslag. Måste ta å beställa den där boken så man vet vart i utvecklingen man befinner sig! Ha en bra allahjärtanskväll med dina hjärtor:)

Kommenterat - 2009-02-14 / 19:40:54  | URL - http://ebbacecilia.blogg.se/
Postat av: Ida

Skönt att huden är fin igen!

kanske skule du helt byta taktik på nätterna och inte alls ge honnom mat? Eller bara vid ett eller två tillfällen till att börja med.

Det kanske blir några rejält jobboga nättre och sedan sover han bättre än någonsin, eller s funkar det inet alls..Allt är värt at testa då man håller på att bli galen :-)

Hoppas det ordnar sej snart!

Kommenterat - 2009-02-14 / 19:47:33  | URL - http://idassida.blogg.se/
Postat av: Lotta & Joel

Vad skönt att det håller på att vända håller tummarna och att huden blivit bättre - skönt att det inte var mjölkallergi. Väntar på boken ska landa i brevlådan ska bli spännande läsning =). Han kanske behöver något kraftigare - när kan man börja ge välling? Ha en fortsatt trevlig alla hjärtans kväll ;).

Kommenterat - 2009-02-14 / 22:14:56
Postat av: sofia

Man ska visst ge mkt mat över hela dagen inte bara på kvällen till natten utan det ska bakas ut jämt för att hjälp har jag hört.

Kommenterat - 2009-02-14 / 22:37:16  | URL - http://thehurtig.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: