Läkarbesöket

2009-02-17 / 19:23:29
Jo, idag var vi ju då på Sunderby sjukhus för att få en ordentlig undersökning av Texas och hans torra irriterade hud. Allt gick smidigt och snabbt, vi behövde inte sitta i väntrummet en enda sekund fast än vi kom dit en kvart före och allt.
Läkaren som var duktig,lyhörd och tysk tyckte att vi skulle gå till allergisköterskan och låta henne kolla på Texas. Så dit fick vi gå på en gång tillsammans med läkaren och allergisköterskan tyckte att vi skulle pricktesta honom.
Så det gjorde hon och 10 minuter senare så fick vi veta att han reagerade lite lätt mot ägg. Och tydligen kan man reagera mot ägg FASTÄN man inte är allergisk så det är ju inte ens säkert att han är äggallergiker(som i sånt fall kommer att växa bort).
Dom sa också att en del barn bara är såhär torra och att det oftast växer bort...

Men nu har iallafall jag gått från mjölkallergikerwannabe till äggallergikerwannabe, men det kommer nog gå bra, det finns nog ingenting som är värre att vara allergisk mot än mjölk!!! Jag kan ju fortfarande äta min goda havrekakor och det är ju det viktigaste.  ;P
Nää men jag vill nog inte amma längre än till Texas är ca 6 månader om det ska vara på detta viset... då har han nog ändå bytt ut ett par mål till riktig mat så det ska nog inte vara några problem. Det finns ju ersättning och välling.

Vi fick en kortisonsalva på recept som vi ska smörja morgon och kväll i några dagar och sedan minska ner eftersom. 

Tror ändå inte att han ÄR allergisk mot ägg eftersom jag nästan aldrig äter ägg!? Bara det som finns i mat och fikabröd typ... Ja inte vet jag.



 
Kommentarer!
Postat av: Anonym

Det låter ju positivt att det inte är mjölk iallafall... ägg är ju lite lättare att hålla sig borta ifrån... Är skönt när det går så smidigt på hospitalet... annars brukar det ju strula.

Kommenterat - 2009-02-17 / 20:14:38
Postat av: Lotta & Joel

Det låter ju positivt att det inte är mjölk iallafall... ägg är ju lite lättare att hålla sig borta ifrån... Är skönt när det går så smidigt på hospitalet... annars brukar det ju strula.

Kommenterat - 2009-02-17 / 20:15:05  | URL - http://bergstedts.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Åh, hoppas han inte är allergisk mot något över huvudtaget, ingen hit att ha barn som är allergiska har jag hört! Måste ju vara fruktansvört jobbigt, speciellt med lakots och ägg och sånt som är i mycket mat och bröd.



Kram på er

Kommenterat - 2009-02-17 / 20:15:34  | URL - http://varforstabebis.blogg.se/
Postat av: Hanna

Skönt att det inte verkar vara så farligt då! Sebbe har haft supertorr hud med lite små lättare eksem sen han var liten. Vi smörjer med Mildiderm varje dag och Hydrokortison ibland. Dock tycker jag inte att det hjälper nåt alls längre så jag ska boka in honom på VC när vår läkare är tillbaka från semestern... Jag var ett riktigt allergibarn när jag var lien men det mesta har tack å lov växt bort!

Kommenterat - 2009-02-18 / 09:51:04  | URL - http://husdrommen.blogg.se/
Postat av: Helena

Jahapp. Hoppas det inte är någon allergi. Det finns ju ägg i en del fikabröd och det är ju alltid tråkigt att inte fika... :P

Kommenterat - 2009-02-18 / 10:13:35
Postat av: Nathalie

Ok, ja men då blir du utan fika ett tag :P haha.

Ja, just han börjar också bli stora killen, Nova blir 6 månader på måndag, helt sjukt vad tiden springer iväg!

Kommenterat - 2009-02-18 / 12:57:24  | URL - http://varforstabebis.blogg.se/
Postat av: Anonym

Mitt "bonus" barn är allergisk mot ägg, och en sak som jag inte visste innan vi träffades var att djur har en "äggbeläggning" på huden vilket resulterade i att hon även blev djurallergiker. Men det kanske ni redan visste, men jag nämner det i alla fall. Jag vet inte ens om ni har några djur. Mvh..

Kommenterat - 2009-02-18 / 19:47:21
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: