Upp och ner

2009-02-17 / 09:50:26
Natten har varit bra! Texas har inte ätit lika många gånger som föregående nätter... jag börjar äntligen skymta ljuset i tunneln.  ;)

Men nu på morgonen har det mest varit grin och gnäll, inte skulle mamma få äta frukost inte och varför ska hon tvinga i mig blomkål/potatispure det smakar skit ju.

Nu har jag gått och lagt honom och han sover så sött... han kan inte vara vaken speciellt länge så behöver han sova igen, en och en halv timme kan han vara vaken sen blir han gnällig och behöver sova. Förut kunde han ju lätt vara vaken 8 timmar i sträck. Men det är sån han är min grabb, full av överraskningar.  =)

Idag ska vi och fika hemma hos en sörbymamma men vi kommer att åka hem tidigt eftersom vi ska på Sunderby sjukhus kl 14:15. Fredrik har tagit ledigt och ska följa med. Det känns så skönt att Fredrik kan vara med så mycket som möjligt på BVC och läkarbesök, det är inte många gånger jag och Texas har behövt åka själv. Men det är ju det jobb han har som gör att det finns möjlighet till det. Han är ju ledig ganska mycket eftersom han oftast jobbar ett dygn i stöten. Men det är ju inte bara ros med hans arbetstider... vissa dagar när Texas är extra jobbig och jag måste ta hand om honom själv i ett helt dygn kan vara mycket påfrestande, jag har vara nära på att bryta ihop ett antal gånger...

 
Kommentarer!
Postat av: josse

Dåååå ska du ringa farmor o farfar. Ni VET att de kommer på momangen om det skulle vara så!!!!

Kommenterat - 2009-02-17 / 10:25:55
Postat av: Sofia

Blomkål/potatispurè är tydligen JÄTTEÄCKLIGT! Det är det enda hittills som Astrid INTE gillat ...och det säger ganska mycket;)

Var tvungen att blanda i EN MASSA plommonpure som hon älskar för att hon överhuvudtaget skulle äta det (schysst som man är;)



Lycka till i sunderbyn!

Kommenterat - 2009-02-17 / 10:29:29  | URL - http://thedream.blogg.se/
Postat av: Marie

Vincent har alltid gillat blomkål. :) Igår fick han blomkål, ärtor och kyckling blandat, en blandning han aldrig provat förr och det tyckte var helt ok. Jag tyckte det var skitäckligt. :P



Jag vet! Det känns som att det har gått jättefort det här med maten, han är ju inte ens 5 månader och ammar nästan bara på natten. Men han har ju gillat allt och aldrig blivit dålig i magen eller nå så det har gått som på räls.



Vi har inte provat majsvällingen ännu. Jag tänkte vänta med den tills det krisar. Än så länge går det bra med amning på natten så vi kör på det i några veckor till helst. Jag vill ju inte sluta amma helt när han är så här liten, han får gärna bli 5,5 månader iaf innan det sker. :)

Kommenterat - 2009-02-17 / 11:21:11  | URL - http://rudies.blogg.se/
Postat av: Lotta & Joel

Hoppas det gick bra på Sunderbyn... =)

Kommenterat - 2009-02-17 / 15:30:43  | URL - http://bergstedts.blogg.se/
Postat av: Wifie

Jag gruvar mig för att behöva åka själv på BVC med Alfon snart. :S Är så skönt nu när Anders är hemma med oss jämt! Hoppas det gick bra på SuS!



Ja, svärmödrar säger jag bara.. Känns som att min när helt förbytt sedan Alfon kom till världen.. Sakerna hon gör och säger alltså... Både jag och Anders är så förbannade! Usch, ska inte dit på ett tag för hon verkar ju uppenbart tro att HON är hennes mamma.. :O

Kommenterat - 2009-02-17 / 16:22:02  | URL - http://thewife.blogg.se/
Postat av: Wifie

Jag gruvar mig för att behöva åka själv på BVC med Alfon snart. :S Är så skönt nu när Anders är hemma med oss jämt! Hoppas det gick bra på SuS!



Ja, svärmödrar säger jag bara.. Känns som att min när helt förbytt sedan Alfon kom till världen.. Sakerna hon gör och säger alltså... Både jag och Anders är så förbannade! Usch, ska inte dit på ett tag för hon verkar ju uppenbart tro att HON är hans mamma.. :O

Kommenterat - 2009-02-17 / 16:22:23  | URL - http://thewife.blogg.se/
Postat av: Wifie

Oj, blev lite fel i första inlägget. ;)

Kommenterat - 2009-02-17 / 16:22:49  | URL - http://thewife.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: