Tokbebis

2009-03-30 / 20:56:35
Hörde lite stånk från sovrummet nyss och jag gick in och såg en bebis ligga på tvären och sparka i spjälarna, tokbebisen min. Han har blivit så rörlig på senaste och hans lust att krypa och ta sig någon vart är STOR. Det är så underbart att se sitt barn utvecklas, jag njuter! Jag tycker det blir roligare och roligare för var dag som går... 

Idag har jag och Texas varit och hängt gäng med Soppatorsk och Poxy, det var riktigt trevligt. Hon bjöd på mat, fika, kaffe, cola, te och till och med en body till Texas fick vi med oss hem. Tach så jättemycket för allt vännen! =D

På vägen hem åkte vi förbi Lindex och köpte en ny vårmössa till Texas för den han hade tidigare är för stor och vill bara glida ner för ögonen hela tiden så den får vi använda senare i vår.
Vi var även förbi H&M och testade bh:ar... vilket mörker säger jag då bara. Så mycket spets, skrika färger och grymt osköna bh:ar! Blir nog att kolla på Lindex istället.
På tal om bh:ar... nu när det gått ett par veckor sedan jag slutade amma och det inte finns en droppe mjölk kvar i brösten så måste jag säga att brösten inte tagit så mycket stryk av amningen som jag trodde att dom skulle göra och det är jag väldigt glad över. Överhuvudtaget så har graviditeten, förlossningen och amningen knappt lämnat några spår alls efter sig så jag känner mig lyckligt lottad! Jag tillhör nog kategorin kvinnor som är som gjord för att föda barn trots allt. ;)



Kommentarer!
Postat av: Lotta & Joel

fin bild!!! och ja då är du lyckligt lottad ;)

Kommenterat - 2009-03-30 / 21:09:02
Postat av: Wifie

Inte vet jag om man är "mer gjord för att föda barn" bara för att det inte lämnar några spår på kroppen. ;) Du är ju UNG Ingela så det är klart att kroppen inte tar lika mycket stryk då som om du vore äldre. :) Vi har också en alldeles för stor vårmössa till A, vet inte vad jag tänkte när jag köpte den! Tog strl 42/44 och det vet jag inte ens om han kommer upp i till i maj. :D Den bilden är fin!

Kommenterat - 2009-03-30 / 21:58:46  | URL - http://thewife.blogg.se/
Postat av: Sofia

Haha, ja då är du verkligen lyckligt lottad!

jag har nog gått igenom alla bh-storlekar som finns genom åren, från 70B upp till 75E(!!) och sen tillbaks igen... och JA, det syns;P

Kommenterat - 2009-03-31 / 08:08:09  | URL - http://thedream.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag får väl tillägga att det förmodligen kommer att synas mer efter nästa barn ;-)

Jag hade några bristningar som enda tecken på at jag varit gravid efter O.. Nu har jag gått igenom alla bh storlekar presis som sofia. Dom blir esej aldrig lika igen, kanske man ska önska sej ett boobjob till 40 års present ;-)

Kommenterat - 2009-03-31 / 08:49:18  | URL - http://idassida.blogg.se/
Postat av: Wifie

Ja, då förstår jag. För jag är nog inte "gjord" för att föda barn (eller kanske var jag bara inte gjord för att föda FÖRSTA barnet ;)) trots att det inte syns på mig eller känns i kroppen att jag fött barn, 9 veckor senare. Men jag litar på att det blir lättare nästa gång, då är man ju förberedd på ett annat sätt. :)



Yes, det är skönt att känna sig hel igen!

Kommenterat - 2009-03-31 / 09:53:53  | URL - http://thewife.blogg.se/
Postat av: sanna

skönt att det inte syns så mycket, hoppas man har samma tur själv :)

Kommenterat - 2009-03-31 / 10:21:23  | URL - http://sannasannasanna.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

vilken underbar bild! hoppas jag får det lika "lätt" som dig ;-)

jättefint namn ni har på er söta bebis!

Kommenterat - 2009-03-31 / 12:14:06  | URL - http://evelinas.blogg.se/
Postat av: Malin & Oscar

Vilken fin blogg du har. Och massor med fina bilder på Texas.



Tänkte att vi måste ju lämna ett fotspår när vi kikat in :)

Kommenterat - 2009-03-31 / 19:45:51
Postat av: sanna

haha, kan tänka mig att det blir likadant här, fullt ös tills man är i "mål" och sen platt pannkaka om det inte har hänt ngt då (vilket det förmodligen inte kommer göra..).



fan, jag är less, nu får han komma ut! ;)

Kommenterat - 2009-04-01 / 00:21:08  | URL - http://sannasannasanna.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: