Here we go again

2010-12-06 / 16:32:31
Jag var till BM idag på vanligt rutinbesök. Hjärtat dunkade på så fint, huvudet hade sjunkt ner ordentligt(men hon sa aldrig om den var fixerad?) och mammans blodtryck var finfint.
Men då var det detdär med sf-måttet...
Sf-kurvan hade planat ut och låg nu under det undre strecket, inte bra. :/ 
Sf-mått:28cm.
BM ringde och bokade en tid till specmödra på en gång och som tur var så hade dom precis fått ett återbud så vi får åka dit redan imorgon! Skönt att slippa gå och oroa sig en vecka eller så som det annars brukar ta. 

Ni som har hängt med ett tag vet att jag var med om precis samma sak när jag väntade Texas. 
Då visade det sig att Texas var något mindre än genomsnittet men ändå normalstor. Och allt såg bra ut då, bra flöde i navelsträngen, till synes frisk bebis, inga bekymmer. 
Och ut kom han på BF+5 och vägde 3030g, frisk och världens finaste. <3

Denna gång är det väl mest troligt detsamma, men jag kan ändå inte låta bli att oroa mig. :( 
Ska bli så skönt att få åka dit imorgon och se att allt (förhoppningsvis) är bra med bebis.

Kommentarer!
Postat av: Lotta & Joel

Håller tummarna åt er imorgon att det är samma som med Texas :). Är ju skönt om de inte är alltför stora bebisarna... de såg inget på förra UL ni var på?

Kommenterat - 2010-12-06 / 18:00:10  | URL - http://bergstedts.blogg.se/
Postat av: ida

Jag håller tumarna håårt för att du helt enkelt bara gör små (minder än genomsnittet) bäbisar!

Kramen!

Kommenterat - 2010-12-06 / 18:49:16  | URL - http://idassida.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jobbigt att behöva oroa sig. Förhoppningsvis och mest troligt så följer nog bara lillasyster(?;) i storebrors fotspår, och det är ju inga dåliga fotspår direkt!:)

Kommenterat - 2010-12-06 / 20:29:17  | URL - http://thedream.blogg.se/
Postat av: Elin

Det kommer säkerligen att gå bra i morgon!! Tänk att ni får en extra glutt på er bebis :)

Kommenterat - 2010-12-06 / 23:17:51  | URL - http://norenare.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: