Jag är en tant i en 27-årings kropp

2010-12-09 / 08:26:15

Ikväll kommer tjejerna på glöggmys hemma hos mig, det ska bli väldigt trevligt! :D

Och jag har kommit på mig själv att tänka "åh vad roligt, då får jag använda min nya glöggservis". Jag är såå tantig ibland. ;P
Men tro mig nu tjejer när jag säger att jag ser betydligt mer fram emot att umgås med er än att få använda servisen! Haha!

Vi har knytis och jag tänkte bidra med småkakor, jag har ju bakat en del julfika om man säger så... men jag har ju så väldigt gott om tid och jag måste ju sysselsätta mig med något på dagarna. Och bakning är ju så roligt. :)

Igår bakade jag jullimpa och rocky road fudge.
Jullimpan var efter ett nytt recept och smaksattes med mörk sirap, porteröl och brödkryddor. Tror jag kommer passa fantastiskt bra med en bit julskinka på.
Rocky road fudgen var också efter ett nytt recept och inte det klassiska Leila-receptet. Det var bland annat kondenserad mjölk i så konsistensen är mjukare.

Kommentarer!
Postat av: Emma

Synd att jag missar det ikväll, S har ju julbord med jobbet tyvärr. Lägg gärna ut recepten, behöver tips på julgodis jag kan baka :)

Kommenterat - 2010-12-09 / 09:35:10
Postat av: Alexandra

Åhh, du får jättegärna dela med dej av receptet på Rockyroad fudgen. Lät ut riktigt smarrigt. =)

Kramar...

Kommenterat - 2010-12-09 / 11:05:31
Postat av: Marie

Åh vad jag ser fram emot att få dricka glögg ur din fina servis!

Kommenterat - 2010-12-09 / 12:42:45  | URL - http://rudies.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: