Snorkallt

2011-02-15 / 10:14:59
Igår hade vi -37 då jag steg upp och sen under dagen frös termometern sönder, men på baksidan(dock under taket) visar det -30 idag. Fy fan! Jag gillar inte vintern! Men däremot så är våren en härlig tid, kom våren KOM!

Texas var inplanerad på dagis idag och imorgon men jag ringde och sa att han skulle vara ledig, dels för att jag inte vill ut med Tilde i kylan och dels för att det är ett stressmoment som jag gärna slipper. Så vi tar dagen som den kommer och jag tänkte baka lite gott senare. :)

Min älskade kommer hem lite tidigare än beräknat, så han borde stå i hallen senast kl 17. Ska laga lite god middag tills han kommer hem. <3 Får se vad jag har hemma att slänga ihop... för till affären åker jag ju inte. Men det lutar åt att det blir baconinlindade kycklingfileer med potatisklyftor och en kall sås.

Igår hade vi besök x3. Först kom Kenneth och pojkarna och lunchade med oss och busade ett par timmar. Sen dök Soppa upp en kort sväng med lite gåvor till Tilde. Och avslutningsvis kom Emma, Malin och Johanna och fikade och surrade, även dom hade med sig gåvor till Tilde OCH mig. :D
 

Vi fikade alla hjärtans dag semlor med hemmagjord vaniljkräm som fyllning, rosa grädde och hjärtelock. Mmmm
Kommentarer!
Postat av: Madde

Såg verkligen ut som jättegoda semlor :) mamma brukar alltid baka jätte goda semlor och lämna ett gäng hos mig. Men iår de lyser de med sin frånvaro. Måste nog påminna henne :) För jag kände inte riktigt för att börja baka egna. Fast gör jag det kanske bäbisen kommer :)

Kommenterat - 2011-02-15 / 10:42:20  | URL - http://perssonmadelene.blogg.se/
Postat av: Tana

Dom där såg jättegoda ut Ingela, som vanligt;)

Vi ringde oxå till dagis idag och sa att Saga stannar hemma, jag vill inte ut i sån här kyla!

Kommenterat - 2011-02-15 / 11:50:06  | URL - http://lifeoftana.blogg.se/
Postat av: Sofia

Men shit så goda semlorna såg ut! snygga var de med.

Kommenterat - 2011-02-15 / 18:00:17  | URL - http://thedream.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: