2

2011-01-09 / 10:08:24
En god morgon efter en god natts sömn.

En sats med glass vispas runt i glassmaskinen för andra gången den här veckan. Vi får fint besök på middag och med tanke på den enkla varmrätten, palt, så måste dom ju få en riktigt god efterrätt! ;)

Idag är det 2 dagar kvar till BF men jag har ställt in mig lite på att bebis kommer nästa helg, det är svårt att inte stirra sig blind på BF-datumet men jag försöker... Men går jag mer än 5 dagar över tiden(som jag gjorde med Texas) då tjurar jag ihop totalt, det kan jag lova!
Men just nu går det väldigt väldigt bra! Jag tar var dag som den kommer. Jag vilar, myser med mina finaste, äter gott, läser bok, umgås med nära och kära och är väldigt nöjd med tillvaron.

Jag har inga jobbiga krämpor att klaga över... det gör ont vid revbenskanten(som det gjort i över 10 veckor) och på punkten på ryggen då och då men inte så det är jobbigt. Jag får sova gott om nätterna och jag kan inte påstå att jag känner mig särskilt stor. Visst kan det vara lite jobbigt att böja sig och kliva i och ur bilen men såå jobbigt är det ju inte. Jag hade säkert kunnat vara gravid ett par veckor till men det är LÄNGTAN efter mitt barn som skulle få mig att gå under. Det är svårt att ta in att det ligger en färdigbakad bebis i min mage som väldigt snart ligger i mina armar. Livets mirakel. <3 


Kommentarer!
Postat av: Josse

Jag längtar så mycket efter bebisen:)

Kommenterat - 2011-01-09 / 11:44:02
Postat av: Lotta & Joel

Han får vara hemma med oss - men vi ska behålla platsen iallafall - så vi måste ju dit och hälsa på.

Joel har också roligt på förskolan när han väl är där men lämningarna brukar vara tårfyllda och det känns inte så bra för mig själv att motivera han att vara där när jag är hemma med lillebror... då känns det bättre att vara hemma - så får vi åka på andra aktiviteter så han får träffa andra barn iallafall. :)

Kommenterat - 2011-01-09 / 11:51:37  | URL - http://bergstedts.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: