En härlig helg...

2011-01-23 / 23:32:39
... har kommit och gått. På fredagen var vi på BVC allihopa... sessan vägde 3495g och hade gått upp 100g på en vecka och det var godkänt. :)
Texas fick också passa på att vägas och mätas när han ändå var där, 87,5cm och 11,3kg.

På lördagen åkte vi och lämnade Texas hos farmor och farfar för en massa bus och övernattning. Stora killen hade packat sin ryggsäck själv och allt. :)
Jag, Fredrik och Tilde passade på att vila upp oss ordentligt och tog sovmorgon till 10:30 idag, mycket skönt! 

Idag har vi allihopa varit på fika hos Katrin, Fredric och William på Knöppelåsen och det var mycket trevligt. :) Jag hade gärna tagit deras hus men men man kan inte få allt här i världen. ;)

Nu har jag precis ätit kvällsmål nr 1 och oroar mig lite över hur natten kommer att bli. :S Tilde sover och sover... hon brukar annars ha vakentid mellan ca 22-02, så jag vet inte alls hur det blir. Som tur är har jag vilat större delen av kvällen och slumrat till en liten stund så jag kommer nog orka med en sen natt. 
Som det ser ut nu så somnar Tilde vid 01:30-02:00 och sover 2-3 timmar mellan amningarna. Som tur är somnar hon fort om efter maten. 
Sen så är hon så duktig som bara äter 10 minuter/amning.  

Hon vill inte sova i spjälsängen utan sover med mig i stora sängen. Men det gör inte mig någonting... vill min nyfödda dotter ha närhet när hon sover så får hon självklart det! <3
Fredrik får sova på en madrass på golvet för att det inte ska bli så trångt. :P
På nån vecka då nätterna förhoppningsvis har blivit lite bättre får vi försöka få henne att sova i spjälsängen.





Ååååh vad jag älskar min familj! Underbara Fredrik, Texas och Tilde... ni är mitt allt! <3
Kommentarer!
Postat av: Marie

Näääää, men på den där bilden är hon ju inte alls lik Texas. Hon är Tilde ju! :D

Kommenterat - 2011-01-24 / 06:37:45  | URL - http://rudies.blogg.se/
Postat av: Emmy



vilka fina barn du har!

Kommenterat - 2011-01-24 / 08:52:52  | URL - http://artanimagen.blogg.se/
Postat av: Faster

Älsklingsbarnen!!! På fredag kommer jag o pussar på er!

Kommenterat - 2011-01-24 / 11:38:27
Postat av: Hanna

Jättefina bilder som alltid...:-)

Kommenterat - 2011-01-25 / 16:58:13  | URL - http://husdrommen.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: