Fejk

2011-01-29 / 09:13:29
Jag läste om en undersökning som handlade om spädbarnskolik på Familjeliv igår... och den undersökningen talade om att Minifom är fejk och bara ger en placeboeffekt(för föräldrarna?). Blev lite arg eftersom vi gått och köpt en stor flaska för över 200 spänn! Ja ja inte mycket att göra åt... slutade ge henne igår vid middagstid då jag hade läst om undersökningen och det har inte knipt i magen MER utan snarare mindre. En stund på kvällen men det gick över när jag gav henne tutten och ammade.

Idag ska farmor, farfar och en efterlängtad faster komma och hälsa på och vi har bett dom åka förbi ett apotek och köpa Semperdroppar. Dom innehåller probiotika och ska enligt undersökningen ge effekt. Och dom ger man bara EN gång om dagen så det känns ju värt att prova.

Egentligen har ju inte Tilde några större problem med magknip... men finns det hjälp mot det magknip hon har så tar man ju den så hon slipper lida. Och som man som förälder har tänkt så många gånger... tänk om JAG kunde ta det onda ifrån mina barn och ha ont istället?

Igår jobbade Fredrik för första gången på 3 veckor. Och vilka underbara veckor vi har haft! Jag ville verkligen bara stanna tiden.
Hur som helst, det gick kalasbra! Fredrik lämnade Texas på dagis på morgonen och jag och Tilde åkte på BVC kl 10. Tussan hade gått upp 200g i vikt och väger nu 3695g. Jättebra sa Ulla. :)
Sen åkte vi förbi Storheden och kollade på halva reapriset-fynd på Lindex och KappAhl. Jag köpte en tröja till Texas och en klänning+leggings till Tilde, allt för 85kr! Och det var fina kläder. 

Vi åkte hem och mös och vilade en stund jag och Tilde innan vi åkte och hämtade storebror på dagis. Sen sov Tilde i 3 timmar när vi kom hem så jag hade gott om tid att ta hand om Texas. Han fick bada badkar, titta på Rorri-film och sen åt vi middag i lugn och ro. Det blev en tidig kväll för Texas efter en dag på dagis... och Tilde somnade redan kl 00:30 wihoo! ;)

Nu är det dags att tussa! Hejs!
Kommentarer!
Postat av: Marie

Vi får styra upp ett häng i veckan. :D

Kommenterat - 2011-01-29 / 09:18:45  | URL - http://rudies.blogg.se/
Postat av: Nilla

Är du säker på det där om minifom? Min mamma har opererat

Magen och äter minifom för att minska gasbildning då hon inte kan rapa..

Kommenterat - 2011-01-29 / 09:30:51
Postat av: Lisa

Men så konstigt det där med miniform dropparna? Dock så hjälpte dom var oss, Emil blev jättebra då han åt dom som liten och så fort vi minskade ner med dropparna för fort så blev det liv i luckan igen! Haha. Men det är nog olika för alla :) En kompis hade semperdropparna och då blev det bara VÄRRE med hennes son, han skrek som aldrig förr :/ Men man ska ju prova sig fram och se vad som funkar :)

Kommenterat - 2011-01-29 / 10:19:04  | URL - http://pluppi.blogg.se/
Postat av: Lotta & Joel

Vi har gett semperdroppar eftersom Ulla rekommenderade dem istället... Liam har inte så mycket magknip heller och då han har det beror det mer på vad jag har stoppat i mig... lite för stark mat var det visst sist... och då får man lite ågren att man inte tänkte på det innan så skulle han juh ha sluppit ha ont. Små hjärtana :)

Kommenterat - 2011-01-29 / 10:23:52  | URL - http://bergstedts.blogg.se/
Postat av: Ida

Minifom funkade jättebra för Mildas magproblem, men man fick ta ungefär 20 droppar för att det skulle hjälpa. Barnmorskan rekomenderade den dosen då jag sa att det inte hjälpte.

Semperdropparna hjäler ju mot en annan sorts magproblem och kan ju hjälpa då inte minifomet hjälper.

Kommenterat - 2011-01-29 / 10:33:16  | URL - http://idassda.blogg.se/
Postat av: Cecilia (ebbas mamma)

Vi gav minifom till Ebba men på nån läkarrutinkoll så frågade läkaren om vi gav dem för att hon hade kolik. Nej sa jag, hon har inte kolik. Dåså, sa han- sluta ge dem då..

Vi slutade och det blev ingen större skillnad. Hennes magknip berodde nog snarare på att magen inte hade kommit igång ordentligt för det ordnade sig med tiden..

Kommenterat - 2011-01-29 / 11:43:10
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: