OK och inte så OK

2011-01-14 / 13:52:36
På förmiddagen har vi varit i Sunderbyn på BB-vård i hemmet och blivit utskrivna från BB. Allt såg bra ut och gumman har börjat gå upp i vikt. På tisdagen vägde hon 3320g och idag vägde hon 3395g. Dom tog PKU och hon sa inte ett pip, men då fick hon ju suga på pappas finger med sockerlösning på under tiden och det var mumsigt. :) 
Fredrik sa shit vad hon suger hårt och jag sa mmm, jag om någon vet ju liksom om det. ;)

Texas fick hosta igår och idag hostar han MASSOR och feber har han också fått. :( Jobbigt för lill-killen, han är helt däckad. 
När vi var i Sunderbyn så skulle barnmorskan rengöra Tildes navel och Tilde tyckte det var kallt och jobbigt så hon grinade och skrek lite, då blev Texas ledsen och började gråta... han trodde nog att dom var dum med lillasyster. Han är ju ändå bara för söt ändå! <3 Ett ganska tydligt tecken på att han tycker om sin lillasyster. <3

Igår kom babybluesen.
Texas ville INTE sova och efter att Fredrik hade försökt lägga honom 3-4 gånger så var det min tur att göra ett försök... gick inget vidare... jag blev arg, jag var skittrött och less så jag gick bara ut ur hans rum och gick i köket och grinade. 
Idag så sa jag -jävla hosta och muttrade i bilen påväg hem från Sunderbyn... då sa Fredrik nått i stil med -säg inte så, det är inte hans fel att han är sjuk.
Och det vet jag väl, jag blir bara orolig för att Tilde ska bli smittad. Men jag tålde inte att Fredrik sa åt mig så då började jag grina igen.
Men det är ju något som hör till, babybluesen. Men jag känner mig ganska löjlig när jag tänker på det. :P

Sessan ligger och sover så gott... hon sover 3-4 timmar i sträck på dagarna men bara 1-2 timmar i sträck på nätterna. Det hade ju gärna fått vara tvärtom... men jag ska inte klaga, hon är så duktig och snäll Tilde. 

Mina vänner... jag ska knåpa ihop en förlossningsberättelse snart, jag vet att ni väntar! :)  

Kommentarer!
Postat av: fatima (Isayah's mamma + BF i mars)

Låter fint :) Fina namn dina barn har :) Tilde och Texas <3



Oh, trevligt med förlossnings berättelse :)

Kommenterat - 2011-01-14 / 21:08:53  | URL - http://www.thistakes.com/
Postat av: Emma

Haha, jag kan ju inte annat än att skratta :P Det är hemskt så känslig man är nåt dygn efter förlossningen. Jag minns så väl hur jag satt och storbölade med hela lägenheten full i släkt när Milla inte ville äta :P Voj voj! Hoppas Texas blir piggare snart iallafall!



Ser fram emot en förlossningsberättelse!

Kommenterat - 2011-01-14 / 23:52:26  | URL - http://solouniko.blogg.se/
Postat av: Sofia

Garanterat svindyr, jag har inte vågat kolla hur mycket just den tapeten kostar men jag gissar på väldigt väldigt långt ifrån gratis!;)



Men jaaa. Tyckte jag klarade mig ganska lindrigt ifrån hormonrubbningar under senaste graviditeten men när Hilding var nyfödd och jag ammade var jag värsta grinvraket, grinade när jag var glad, ledsen, arg, trött och så bara helt utan anledning. Måste vara färdiggrinad till 2012 nu, minst!

Kommenterat - 2011-01-15 / 16:50:42  | URL - http://thedream.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: