Tilde 2 månader

2011-03-11 / 08:30:21
Igår blev min fina prinsessa 2 månader. <3

* Hon har blivit en nöjd och glad bebis som kan ligga och sitta(babysitter) själv en stund när hon är vaken, men på kvällen är hon mindre nöjd och vill ligga vid mammas bröst och SNUTTA mest hela tiden

*Hon totalvägrar napp, det funkade i 3 dagar

* Hon ler mycket och pratar

* Hon tycker att storebror är lite extra intressant att titta på

* Äter med ca 2 timmars mellanrum dagtid

* Somnar vid 23-00 sover ca 4,5h äter och sover ca 2-3h till

* Har bajskalas på förmiddagen och bajsar 4-5 gånger per dag

* Har precis börjat med storlek 3 på blöjorna 

* Storlek 56 på kläderna

* 25/2 - 6 veckor gammal vägde hon 4710g och var 57cm lång

* Sover mycket på dagen och får ofta sova ute i vagnen

* Är alldeles underbar <3

 
Kommentarer!
Postat av: Johanna

Hej! Min flicka vägrade också napp så hon använde inte det fram tills hon var 3 månader, då testade jag att köpa en napp från 6 månader eftersom hon absolut inte ville ha de små från 0 månader. Köpte en silikonnapp från MAM 6 månader och uppåt (en helt vanlig som finns både på apoteket och affären). Det funkade nästan direkt, lite invänjning förstås men det dröjde inte länge så tog hon den=) Orsaken till varför jag ville att hon skulle börja med det var för att hon började suga så mycket på handen, ville helst inte att hon skulle suga på tummen då det verkar svårt att få bort den vanan sen...

Kommenterat - 2011-03-11 / 08:48:37
Postat av: fatima (Isayah's mamma + BF i mars)

Tiden går ju så fort,. =) Längtar till min som bara den nu-

Kommenterat - 2011-03-11 / 17:14:28  | URL - http://www.thistakes.com/
Postat av: Mia...numera mamma till en liten prinsessa!

Vi har inte kommit så långt än..Skatten är bara en vecka än så länge...men ändå intressant att läsa!!

Kommenterat - 2011-03-20 / 18:50:32  | URL - http://miapiafias.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: